Inspiratie

Inspiratie: Boomstam

Boomstamtafeltje en tafelstuk van boomstammetjes DIY

Als je een beetje hebt rondgekeken op mijn blog heb je het vast al door; ik ben een woodie. Ja, ik ben verliefd op hout. Het heeft zo’n mooi puur en rauw karakter. Dus toen er deze week naast mijn kantoor een boom werd omgezaagd kon ik het natuurlijk niet laten om een stompje mee naar huis te nemen. En nu is de vraag, wat ga ik ermee doen?

Mijn stukje boom is ca. 15 cm dik. Het liefst had ik een hoger stuk meegenomen om een boomstamtafeltje te maken maar die waren echt onmogelijk te tillen – laat staan mee te sjouwen op mijn fiets. Gelukkig hadden de tuinmannen dit voorzien en hadden ze speciaal voor mij ook een prachtige schijf afgezaagd.

En eigenlijk ben ik er wel blij mee, want het eeuwige boomstamtafeltje kennen we nu wel, die zie je nu bijna overal al. Wat ik met mijn stuk ga doen ben ik nog niet over uit. Misschien dat het gewoon een mooie snijplank wordt of een serveerplank voor kaasjes, vaasjes of kaarsjes.

Uiteraard heb ik op internet weer lekker inspiratie opgedaan. Deze mooie plaatjes vond ik onder andere. Wat zou jij met een houtschijf doen?

Boomstamtafel van schijvenKaarsen op stukjes boomstam

Geef een reactie

